8 kreative tips til utforming av effektive messestands

Å vekke oppmerksomhet på varemesser er lett om du legger vekt på de rette tingene i utforming av din stand. Sterke farger, god belysning og behagelige sitteplasser vil tiltrekke kunder – og holde dem der. Nedenfor finner du 10 gode tips til hvordan du kan maksimere lønnsomheten når du står på stand.

Les også:

  1. De 4 beste måtene å forberede dine selgere til messe og standsalg
  2. 6 effektive metoder for å følge opp prospekter etter standsalg, konferanser eller varemesser
  3. 5 steg til å designe en perfekt Roll-up

1. Sikt høyt!

Ved å bruke det høyeste messedisplayet du finner er du sikret at prospektene dine ser deg over folkemengden. Sørg bare for å sjekke høydebegrensinger med arrangøren.

2. Tilby behagelige sitteplasser

Om du noen gang har vært på messe vet du hvor slitsomt det er å gå rundt hele dagen. Timevis med både inntrykk og hardt underlag er slitsomt både for føtter og hode. Om du har en behagelig sitteplass å låne bort kan du få en rolig stund med en potensiell kunde. Det er derimot strengt forbudt for personalet å bruke sitteplassene om det ikke er for å snakke med en kunde!!

 

3. Bruk sterke farger og stor skrift til å kommunisere budskapet ditt

Ikke vær redd for å bruke mye farge når du utformer standen din. En spennende, fargerik stand vil være minneverdig, og tiltrekke seg oppmerksomheten du er ute etter.

4. Ta med deg de mest populære produktene dine

Selv om brosjyrer og flyere er en viktig del av markedsmateriellet ditt, men en dårlig erstatning til å gi kunden muligheten til å se varene dine i levende live. Med mindre du selger tankskip, eller andre produkter som er vanskelig å få plass til på 3×3 meter, har du en gyllen mulighet til å demonstrere fordelene med akkurat ditt produkt.

5. Bruk riktig lys

Strategisk belysning kan ha en dramatisk effekt på standen din. Bruk godt lys til å veilede kundens oppmerksomhet mot de viktigste poengene du vil vise frem. Dette kan du gjøre ved å henge opp egne lamper, eller enda enklere ved å bruke markedsmateriell som leveres med egen belysning.

6. Sørg for at budskapet ditt er synlig fra avstand

Det er viktig å sørge for at både bedriftsnavn og logo er synlig selv fra lenger avstand. Dette er enkelt – gjør det stort nok. Gjennom å gjøre skriften så stor som mulig gjør du at kunden ikke trenger å anstrenge seg for å lese. Helst så stor at man heller må anstrenge seg for å unngå å bite merke i den. Kombiner dette med det første tipset i artikkelen for maksimal effekt.

7. Tilfør kundene dine sårt tiltrengt energi!

Drops, kaffe eller annen enkel bevertning er alltid populært på messe. Selvfølgelig bør disse dekoreres med din logo. Sørg for å ikke gi fra deg noe uten å ta betalt! En kopp kaffe koster ett visittkort.

8. Gi kundene en takk for besøket

Om du finner en rimelig gave som faktisk gir kunden verdi er det lite som er hyggeligere enn å gi en potensiell samarbeidspartner en liten oppmerksomhet. Det som er viktig å tenke på når du vil finne noe å gi bort er om det faktisk blir brukt. Å bruke masse penger på en duppeditt med logo som går rett i søpla er bortkastet. Gi kunden noe de har glede av! Et handlenett eller en fin t-skjorte fungerer i tillegg som en levende reklameplakat for din merkevare.

Husk på at du før neste messe tar et steg tilbake og går over markedsmateriellet ditt. En oppdatering trenger ikke koste skjorta – men det kan være en svært effektiv måte til å skape mer trafikk på din stand. Det vil du merke på bunnlinjen!

{{cta(‘e388932e-986d-49ab-9dd6-2b2570a3bdd0’)}}