7 grunner til hvorfor du bør ha penn med logo!


Den ydmyke og upretensiøse pennen; kan brukes til å lage magiske historier, historier som kan flytte fjell. Pennen ble brukt til å tegne vakre tegninger, skisse vakre ideer og rabble ned hva du skal kjøpe i matbutikken. Dokumenter er blitt signert, notater og håndskrevne bokstaver er gjenlagt.

Hvis avsnittet over var altfor dramatisk, beklager vi. Det som er, er at vi er store fans av en stor underdog; Penner med logo – et bemerkelsesverdig arbeidsverktøy både hjemme og på kontoret, og er fortsatt det mest «håndgripelige» markedsføringsproduktet du kan gi til dine ansatte og potensielle kunder.

Her har du 7 gode grunner til hvorfor du også bør elske penn med logo

 

1) Penner er kostnadseffektive – Du får mest igjen for salgsfremmende investeringer med penner. Penner med logo er det billigste salgsfremmende produktet, noe som gjør kostnaden for å trykke logoen din på en penn er veldig rimelig.

2) Noe alle bruker – En penn brukes mange ganger på en måned,og er kanskje det mest brukte håndterbare markedsføringsproduktet. En penn brukes hjemme, på jobb eller på kontoret, med andre ord vil logoen på en penn få mye eksponering. En studie utført av PPAI (Promotional Products Association International) gjorde en observasjon der de fant ut at over 70% bruker reklamepennene de mottok fra en bedrift, mens 83% mest sannsynlig vil holde pennen til å huske bedriften de fikk pennen av.

3) Brukbart visittkort – Du kan plassere all informasjon på en penn – firmaets navn, logo, adresse, telefonnummer, e-post og nettside – gjør en enkel penn til et kraftig markedsførings-verktøy som dine potensielle kunder vil kunne bruke. 73% av personene i PPAI-studien hadde en penn på seg til enhver tid, mer enn noe annet salgsfremmende produkt. Så penn er ganske lurt å ha med seg som en «give-away», om man for eksempel skal på messe!

Skal du på messe, men mangler en sjekkliste? {{cta(‘aad8ecc7-a08d-4aa6-b377-a84689c5f68f’)}}

4) Har du en penn? – Kulepenner har flere eiere i løpet av et liv, dette gjør at du får en ekstra eksponering til andre mennesker, helt gratis. Faktisk brukte 60% av personene i studien en penn 5-10 ganger om dagen, noe som er mye i den digitale tidsalderen.

5) Lengre holdbarhet – I motsetning til tradisjonelle former for reklame som TV, radio og annonser, kan penner vare i mer enn 6 måneder, noe som gir merkevaren god eksponering i lengre perioder. 56% av de som deltok i undersøkelsen sa at de ville beholde reklamepennen så lenge den gjorde nytten sin.

6) Det er lett å huske med en penn – Ifølge en studie fra 2008 utført av ASI er skriveinstrumenter de mest minneverdige elementene (54% av respondentene i undersøkelsen husker å ha fått en penn med logo), etterfulgt av skjorter, caps og poser. Du kan lese mer om studien her.

7) Old School – Hvis alle andre selskaper prøver å gi bort det hotteste, nye salgsfremmende elementet, er det ikke så mange som skiller seg ut- bryte fri fra «normen» og gi ut minneverdige penner. Ingenting slår en klassiker, det er sikkert.

Du kan ikke gjøre feil ved å velge en penn som ditt neste salgsfremmende produkt. Siden 1993 har pennen hatt en solid 2. plass (etter bekledning) som en av de beste kampanjeproduktene, ganske enkelt fordi de er rimelige å lage og folk elsker dem. Neste gang du er i gata for et merkbart merkevareprodukt, gå old school og bruk en penn – du vil neppe angre!